top of page

Vol gaan voor de Nederlandse Brandwondenstichting

Suzanne Groenstege

21 jun. 2023

‘Goedemiddag, u spreekt met Marlies van de Nederlandse Brandwonden Stichting. Fijn dat ik u aan de telefoon heb. Dankzij uw steun hebben we al ontzettend veel kunnen bereiken voor kinderen en volwassenen, die moeten leven met brandwonden. Hartelijk dank daarvoor. Heeft u vijf minuten tijd voor een kort gesprekje?’ zegt Marlies. ‘Ja, even kort dan,’ zegt mevrouw.

‘Wat was voor u de aanleiding om de Brandwonden Stichting te gaan steunen?’ vraagt Marlies. ‘Ik had een advertentie gezien voor de Brandwonden Stichting en dat je een brandblusser kon krijgen en dan maandelijks ging steunen. Nou, dat heb ik gedaan,’ antwoordt mevrouw.


Een klein kind reikt naar een kop thee op tafel
Bron: Nederlandse Brandwonden Stichting

‘Ik weet waar het uiteindelijk naartoe gaat, want het gaat er natuurlijk om of ik meer geld kan overmaken. Op dit moment ga ik dat even niet doen, want ik steun al best wel wat verschillende doelen. Ik blijf dit doel ook gewoon steunen, hoor. Dan bespaar ik u de moeite om het praatje te houden,’ vervolgt mevrouw.

‘Ah, ok, ja. Het gesprek leidt daar wel naartoe, omdat we ook heel veel doen met uw donatie en we zijn heel blij met wat u doet hoor,’ zegt Marlies. ‘Ja, dat weet ik ook’, zegt mevrouw. ‘We doen preventiezorg, nazorg en wetenschappelijk onderzoek naar brandwonden. Dat is best heel veel en daarvoor is er ook veel geld nodig, dus dan kijken we inderdaad bij onze trouwe donateurs wat er mogelijk is. En we werven ook nieuwe donateurs natuurlijk. Is er een klein stapje mogelijk van uw kant?’ vraagt Marlies.


Een meisje presenteert het boekje "Voorkom brandwonden bij kleine kinderen"
Bron: Nederlandse Brandwonden Stichting

‘Nee, op dit moment niet,’ zegt mevrouw. ‘Nee, ok, zegt Marlies, misschien de volgende keer dat we u aan de telefoon hebben dat een ophoging dan wel kan, hè.’ Heel mooi hoe Marlies hier aan het einde van het gesprek de deur weer wijd openzet voor mevrouw om de Brandwonden Stichting extra te steunen in de toekomst.

‘Ja, ja, nou, dan zal ik misschien wat meer mogelijkheden hebben, denk ik,’ zegt mevrouw. ‘Ja, ok, ja, zegt Marlies. ‘Ik heb de brandblusser in eerste instantie besteld voor mijn jonge dochter, mijn baby, voor de veiligheid. En ik ben er wel goed mee bekend, want mijn zus doet heel veel voor de Brandwonden Stichting,’ zegt mevrouw. ‘Ah, goed om te horen. Wellicht hebben we elkaar over een tijdje nog weer eens aan de telefoon,’ zegt Marlies. Prima, dat is goed,’ zegt mevrouw. ‘Dan laten we het voor nu even hierbij. Hartelijk dank voor uw tijd en uw steun,’ zegt Marlies. ‘Ok, top, dank u wel,’ zegt mevrouw.

Na een tijdje belt Marlies mevrouw weer. ‘Goedemorgen met Marlies van de Brandwonden Stichting. We hebben al eerder contact gehad. Weet u het nog?’ zegt Marlies. Mevrouw kan zich dit herinneren. ‘En we hebben het gehad over een ophoging en daar zou u op een later moment wellicht meer mogelijkheden toe hebben,’ vervolgt Marlies. ‘Ja, klopt,’ zegt mevrouw. ‘Zouden we nu een aanpassing kunnen maken?’ vraagt Marlies. Mevrouw zegt lachend: ‘Ja, hoor, dat is prima,’ terwijl op de achtergrond haar baby opeens gezellig begint te brabbelen, alsof ze wil zeggen dat ze het er helemaal mee eens is.

©2023 door Donation Company. Piet Heinkade 1, 1019 BR Amsterdam Privacybeleid

bottom of page